In September start kaartcompetitie weer

Op donderdag 1 september starten we weer met competitie kaarten, zowel voor het rikken als jokeren. Iedereen die graag een kaartje legt is van harte welkom. Als je vroeger ooit gerikt hebt en je denkt dat je niet meer precies weet hoe het spelletje ging en je kaart graag in een gezellige omgeving, kom dan maar eens langs. De basis van het rikken is niet veranderd. Je kunt een keertje gratis “proefdraaien” .

Wekelijks spelen we met minimaal 5 tafels rikkers. Elke donderdag wordt er gekaart. We starten om 19.30 uur en iedereen is rond 19.15 uur aanwezig. Als iedereen binnen is en we weten hoeveel deelnemers we hebben, worden de kaartjes verdeeld, zodat je weet aan welke tafel je zit. Iedereen betaalt 2 Euro inleg. Om ongeveer 20.45 uur gaat een bel en dan krijg je een ander kaartje met het tafelnummer erop. Om 22.00 uur stoppen we met kaarten.

Iedereen krijgt aan het begin van de avond een bakje met 100 fiches, dat is het betaalmiddel van het kaarten. Aan het eind van de avond worden de fiches geteld, dan heb je een positief of een negatief saldo. Diegene met de meeste punten krijgt een waardebon van 10 Euro en voor de anderen die meer als 10 punten hebben zijn er prijsjes zoals een fles wijn, bonbons e.d.

De uitslag van het kaarten wordt elke week geplaatst in het HAC onder de rubriek “sportuitslagen”. Voor het jokeren kunnen we nog steeds mensen gebruiken, die graag een kaartje leggen. Ook daarvoor gelden dezelfde prijzen. De telling wordt wekelijks bijgehouden en elke donderdag ligt er een standenlijst op de tafels, zodat we eind december weten wie de winnaars zijn van de najaar competitie. Op alle tafels ligt een reglement en het is de bedoeling dat het reglement wordt nageleefd, dit geldt zowel voor het rikken als het jokeren!!!

Wilt U een avondje gezellig kaarten kom dan naar Onze School, U bent van harte welkom! Leo Dekkers